top of page

Birlikte merak dolu bir yolculuğa çıkalım! Blog yazılarımıza dalın, kafanıza takılan her soruyu sorun ve birlikte yeni şeyler keşfetmeye hazır olun. 🚀✨

E Devlet Uygulamaları

Ücretsiz E Ticaret Eğitimi

  • Yazarın fotoğrafı: burakalemdar
    burakalemdar
  • 17 Ara 2023
  • 1 dakikada okunur

Güncelleme tarihi: 15 Şub 2024


kredi kartı

***Aşağıda yer alan bilgiler, Ticaret Bakanlığı E-Ticaret Akademisi tarafından sağlanan ÜCRETSİZ E TİCARET EĞİTİMİ kapsamında sunulan eğitimi belgelerini içermektedir. Dilerseniz PDF FORMATINDA sunulan eki bilgisayarınıza indirirerek daha sonra yeniden de inceleyebilirsiniz.



Ücretsiz E Ticaret Eğitimi

Ticaret Bakanlığı E - Ticaret Akademisi Tarafından Sağlanan Ücretsiz E Ticaret Eğitimi Kapsamında hazırlanan 224 sayfalık PDF ile e ticaret hakkında gerekli bilgilere erişebilirsiniz. Eğitimde yer alan konu başlıkları ve alt başlıkları aşağıda yer almaktadır.


Ücretsiz E Ticaret Eğitimi Konu Başlıkları Ve Alt Başlıkları

1. E-Ticarete Giriş  

“Elektronik ticaret” veya “e-ticaret”, çevrimiçi olarak yapılan ticari işlemleri ifade eden bir terimdir. Basit bir ifadeyle; “internet üzerinden ürün veya hizmet alımı” olarak tanımlanmaktadır. İnternet kullanarak herhangi bir şey satın alınması veya satılması, eticaret faaliyetine dahil olmak anlamına gelmektedir. Günümüzde internet kullanan insanların birçoğu bir şekilde e-ticaret aracılığı ile alışveriş yapmaktadır.

2. E-Ticaret Sitesinin Kurulumu  

E-ticaret sitesinin fonksiyonları, hem kullanıcı deneyimi hem de satışların artması için önemlidir. İyi bir yazılıma ve alt yapıya sahip e-ticaret sitesi, kârı artırıcı bir unsur olabilir. Eticaret sitesinin temel fonksiyonları, kullanıcı deneyimi ile doğru orantılı olmalıdır. Rekabetin dorukta olduğu e-ticarette online alışveriş için web sitelerinde kullanıcılara sunulacak fonksiyonlar, potansiyel müşterilere erişim olanağı sağlar. Satışların artması ve e-ticaret sitesinin etkili olması için e-ticaret platformunun bazı özelliklerle donatılması gerekir. Kullanıcılara kolaylık sağlayacak ve satışları artıracak fonksiyonlar, alt yapı veya tasarım ile ilgili olabilir. E-ticaret sitesi tüm bu fonksiyonların bir araya gelmesi ile ideal bir kullanıcı deneyimi sunabilir.

3. Tedarikçi Yönetimi

Lojistik entegrasyonlarının bir parçası olan kargo entegrasyonları, kargo şirketleri ile eticaret sitesi arasında kurulan bir sistemdir. Kargo şirketine bağlı olarak bazı farklılıklar göstermekle birlikte kargo entegrasyonları, genel olarak bir standarda ve prosedüre bağlanmıştır. Fiziksel mağazalarda satışlar için kargo süreci işletmek gerekmez; çünkü müşteri mağazaya gelir, ürünü seçer ve yaşam alanına götürür. Online mağazalarda ise müşteri, E-Ticaret Akademisi yaşam alanındaki internet ortamında seçtiği bir ürünü dijital ödeme seçenekleri ile satın alır ve sipariş paketinin adresine teslim edilmesi için kargo kuryesini beklemeye başlar. Kargo, e-ticaret sitelerinin karmaşık bir yönüdür. Tüm sipariş bilgilerinin manuel olarak sisteme işlenmesi ve yönetilmesi zordur. Bu sebeple kargo entegrasyonları geliştirilmiştir.

4. Dijital Pazarlama ve Satış  

SEO, “Search Engine Optimization” ifadesinin kısaltmasıdır. Türkçe “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamındadır. SEO, web sayfalarını Google ya da diğer arama motorlarının arama sonuçlarında yüksek bir konuma getirmek üzere optimize etmeye yarayan bir uygulamadır. SEO, organik/ücretli olmayan arama sonuçlarındaki sıralamaları iyileştirmeye odaklanır. Daha fazla trafik almak isteyen bir web sitesinin pazarlama stratejilerinin en önemli parçalarından biri SEO’dur. E-ticaret sitelerin kurgulanırken SEO planlamaları yapmak önemlidir.

5. Müşteri Hizmetleri Yönetimi  

E-ticaret ekosisteminde iptaller ve iadeler kaçınılmazdır. Özellikle çok kanallı hizmet sunan büyük e-ticaret platformlarında iade ve iptal sürecini yönetmek zor olabilir. Ön uç ve arka uç sistemler entegre edilmezse, iade ve iptal bilgilerinin manuel olarak kaydedilmesi gerekebilir. Bu çok zaman alır ve hata riski doğar. Bu noktada iptal ve iade süreçlerinin, kurumun pazarlama ve satış hedeflerine uygun olarak yönetilmesi gündeme gelmektedir. İade / iptal süreç yönetimi, bir müşteriye online olarak iade ve iptal için geri ödeme yapmanın karmaşıklığını ortadan kaldırır. Süreçte ihtiyaç duyulan bütün bilgilerin, sistemler arasında hızlı bir şekilde iletilmesini sağlar. Böylece herhangi bir düğmeye dokunmadan müşterilere hemen ve doğru miktarda geri ödeme yapılabilir.

6. Pazaryerlerinde Satış  

Pazaryerleri, satıcıların ürünlerini tüketicilere satabilmesi için büyük bir rekabet alanıdır. Çetin rekabetin yaşandığı pazaryerlerinde işletmeler, ürünlerini öne çıkarabilmek için fiyatlandırma taktikleri uygulamaktadır. Ancak, bu durum şirketlerin kârlılığını olumsuz etkileyebilir. Doğru fiyatlandırma ile hem satışları artırmak hem de rekabet etmek mümkün olabilmektedir. Online pazaryerlerinde satış söz konusu olduğunda işletmelerin düşünmesi gereken ilk faktör ürünlerin doğru fiyatlandırmasıdır. Ürün fiyatlandırması için kullanılan bazı stratejiler vardır. Bu stratejiler, şirketlerin kârlılığını ve satış oranlarını artırırken, marka bilinirliğine katkı sunar.

7. E-İhracatta Temel Bilgiler

E-ticaret yapmak isteyen firmalar birçok alternatifi değerlendirmek zorundadır. Bir firma ürünlerini kendi e-ticaret mağazasından satışa sunabilir; ancak yeni bir e-ticaret sitesi kurarken büyük zorluklarla karşı karşıya kalınabilir. Ürünlerin depolanması, gönderilmesi, ödeme alınması ve her şeyden önemlisi siteye müşteri çekmek çok karmaşık süreçleri gerektirir. Peki, bu durumda firmalar nasıl e-ticaret yapabilir? Kendi e-ticaret sitesini kuramayan veya e-ticaret sitesini yönetmekte zorluk çeken birçok firma online pazaryerlerinde satış kanallarını tercih etmektedir. E-ticaret sitesi kurmadan, ürünlerini hedef kitleye pazaryerlerindeki satış kanalları aracılığı ile sunma imkanı bulan firmalar, kârlılığını artırabilir.

8. Başarı Hikayeleri  

E-ihracat, markamızı tüm dünyaya tanıtmak için önemli bir araç. Tasarımlarımızı ne kadar çok insana ulaştırabilirsek kendimizi o kadar tanıtma şansımız olacaktır. Ayrıca farklı kültürlerle direkt iletişim halinde olmamız ve onlardan aldığımız geri dönüşlerin Ar-Ge sürecine sağladığı katkı da markalaşma sürecinde önemli rol oynuyor.


Commentaires


Son Paylaşılanlar

bottom of page