top of page

E Devlet Uygulamaları

Yenilenmiş Telefon ve Diğer Ürünler

Güncelleme tarihi: 3 Ara 2023

Yenilenmiş Telefon ne demektir?


Yenilenmiş Telefon; Bakanlığın yetki verdiği yenileme merkezleri tarafından yapılan yenileme ve sertifikalandırma işleminden sonra satışa sunulan kullanılmış mala yenilenmiş ürün denilmektedir. İkinci el cep telefonları ve tabletler Bakanlığın yetki verdiği yenileme merkezleri tarafından yenilenerek tekrar satışa sunulabilmektedir. Bu ürünlerin ambalajında, etiketinde, reklam ve ilanlarında “yenilenmiş ürün” ibaresine yer verilerek satışa sunulması zorunludur.


tablet telefon tamiri ve yenilenme

Yenilenmiş Telefon ve Diğer Ürünlerle İlgili Haklarınız


İkinci el cep telefonları ve tabletler Bakanlığın yetki verdiği yenileme merkezleri tarafından yenilenerek tekrar satışa sunulabilmektedir. Bu ürünlerin ambalajında, etiketinde, reklam ve ilanlarında “yenilenmiş ürün” ibaresine yer verilerek satışa sunulması zorunludur.



Yenilemiş Telefon ve Diğer Üründe Garanti


Yenilenmiş ürünün satıcısının, siz ödeme yapmadan önce, üründe yapılan işlemler, değiştirilen parçalar ve garantiyle ilgili hususlar hakkında sizi bilgilendirmesi gereklidir. Yenilenmiş ürünler en az 1 (bir) yıl garantiyle satılmak zorundadır. Satıcı ve yenileme merkezi, yasal haklarınıza karşı birlikte sorumludur.

Garanti süresince, taahhüt edilen haklarınızın kullanılması nedeniyle; nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ücret talep edilemez. Garanti süresi içinde arızalandıysa, ücretsiz onarım veya ayıpsız misli ile değişim haklarından birini seçtiyseniz, bu talebiniz yenileme merkezi veya satıcı tarafından azami yirmi iş günü içinde yerine getirilmek zorundadır.

Bedel iadesi veya bedel indirimi hakkını seçtiğiniz durumlarda ise, ödemiş olduğunuz bedelin tümü veya yapılan indirim tutarı derhâl tarafınıza iade edilmelidir.

Bu garanti malın teslimi ile başlar ve asgari bir yıldır. Yetkili satıcı ve ilgili yenileme merkezi, ayrı tüzel kişiliklere sahip olsalar dahi, yenilenmiş ürüne ilişkin tüketicinin yasal haklarından hep birlikte sorumludur. Yenilenmiş ürün garantisi taahhüdünde; tüketicinin yasal haklarının saklı olduğu bilgisi ile garantiden faydalanma koşulları, garanti süresi, garanti verenin unvanı ve iletişim bilgileri yer almak zorundadır. Bu taahhüdün tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile verilmesi sorumluluğu yetkili satıcıya aittir.

Yenilenmiş ürün garantisi süresince, taahhüt edilen hakların kullanılması nedeniyle; nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri dahil olmak üzere tüketiciden herhangi bir masraf talep edilemez.

Yenilenmiş ürün garantisi süresi içinde ücretsiz onarım veya ayıpsız yenilenmiş misli ile değişim haklarından birini seçmeniz durumunda, bu talebin yenileme merkezine veya yetkili satıcıya yöneltilmesinden itibaren azami yirmi iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Bu süre, ürünün yetkili satıcıya ya da yenileme merkezine teslim edilmesiyle başlar.

Bedel iadesi veya bedel indirimi hakkını seçtiğiniz durumlarda ise, ödemiş olduğunuz bedelin tümü veya yapılan indirim tutarı derhâl tarafınıza iade edilir. Yenilenmiş ürünün tamirinin tamamlandığı tarih tarafınıza telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla bildirilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükü yetkili satıcıya ve yenileme merkezine aittir.

7 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


Son Paylaşılanlar

bottom of page