top of page

E Devlet Uygulamaları

  • Yazarın fotoğrafıburakalemdar

GARANTİ BELGESİ İLE İLGİLİ HAKLARINIZ

Güncelleme tarihi: 4 Ara 2023


Tüketiciye yönelik mal üretenler veya ithal edenler garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Garanti Belgesi kullanılmamış mallar için düzenlenir.

Hangi ürünler için garanti belgesinin düzenlenmesi gerektiği Garanti Belgesi Yönetmeliğinde yer almaktadır.

Garanti Belgesi kâğıt üzerinde yazılı olarak veya elektronik ortamda tüketicilere verilebilir.

Garanti Belgesini verme sorumluluğu malın satıcısına aittir.

Satın aldığınız bir mal ayıplı ise ve seçimlik haklarınızdan ücretsiz onarım hakkını seçtiyseniz, satıcı, hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

Ücretsiz onarım hakkınızı üreticiye veya ithalatçıya karşı da kullanabilirsiniz.

Satıcı, üretici ve ithalatçı, bu hakkınızın kullanılmasından hep birlikte sorumludur.

Garanti uygulamasıyla değiştirilen yeni ürünün garanti süresi, satın aldığınız ilk ürünün kalan garanti süresiyle sınırlıdır. Ürününüz arızalandıysa, tamirde geçen süre garanti süresine eklenmelidir.

Satılan mala ilişkin olarak düzenlenen faturalar garanti belgesi yerine geçmemektedir.

Size verilen garanti belgelerini kâğıt ortamında veya elektronik ortamda muhafaza edin.


garanti bisiklet tekerlek bakım

İHTİYARİ GARANTİ VE GARANTİ BELGESİ


Yasal garantinin haricinde firmalar size ihtiyari olarak da garanti verebilir. Bu ilave taahhütleri verenler taahhütlerine uymak zorundadır.

Mağduriyet yaşamamak için, ihtiyari garantinin hangi hususları kapsadığı hakkında mutlaka bilgi sahibi olun.


BİLİNÇLİ TÜKETİCİ MİSİNİZ?


GARANTİ SÜRESİ MALIN TESLİM TARİHİNDE BAŞLAR VE ASGARİ 2 (İKİ) YILDIR!

ÜCRETSİZ ONARIM HAKKINI KULLANDIĞINIZ BİR MAL;

Garanti süresi içinde tekrar arızalanırsa, Tamiri için belirlenen azami süre aşılırsa, Tamirinin mümkün olmadığı bir raporla size belirtilirse SATICIDAN;

Ödediğiniz bedelin iadesini, VEYA Ayıp oranında bedel indirimi, VEYA Malın ayıpsız olanıyla değiştirilmesini TALEP EDEBİLİRSİNİZ.

SATICI BU TALEPLERİNİZİ REDDEMEZ!

TALEBİNİZİN YERİNE GETİRİLMESİNDEN ÜRETİCİ VE İTHALATÇI DA SORUMLUDUR.


SERVİS BİLGİ SİSTEMİ (SERBİS)


Hizmet almak istediğiniz servis istasyonunun gerçekten yetkili servis istasyonu olup olmadığını kontrol edin, MAĞDUR OLMAYIN!

Diğer taraftan, yetkili servis istasyonları ile yedek parça malzemelerinin temin edilebileceği yerlerin unvan, adres, telefon numarası ve diğer iletişim bilgileri ile yetkili servislerin SERBİS’ e kayıtlı olduğuna ilişkin bilgilendirme tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer almak zorundadır.

Yetkili olmadığı halde yetkili servis gibi tanıtım yapan ve hizmet sağlayan sahte/korsan servisler tüketici mağduriyetlerine yol açmaktadır.

Yetkili servis istasyonuna ihtiyaç duyduğunuzda, aramalarınızı firmaların kurumsal internet sitelerinden veya güvenilir bir platform olan www.servis.gov.tr adresli internet sitesinden yapın.

6 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Son Paylaşılanlar

bottom of page